شوید خشک عمده ترین نوع سبزی خشک است که در بازار به صورت خشک شده مورد استفاده قرار می گیرد این محصول را می توان در انواع غذاهای محبوب ایرانی استفاده کرد چون دارای طبع گرم است می توان آن را با انواع غذاهای دارای طبع سرد استفاده کرد تولید شوید خشک به صورت سنتی در خانه و صنعتی به وسیله دستگاه های خشک کن صورت می گیرد مرکز فروش و عرضه شوید خشک سعی می کند این محصول به صورت عمده را با کیفیت بالا و کاملا بهداشتی با قیمت مناسب در بازار فروش عرضه کند.

مرکز فروش شوید خشک عمده

مصرف شوید خشک کمک به هضم غذا

مصرف شوید خشک کمک به هضم غذا شوید به صورت تازه و خشک مورد استفاده قرار می گیرد که به هضم غذا کمک می کند برگ های خوشبو آن و استفاده کردن از این سبزی در غذاهای دیر هضم باعث هضم سریع غذا و تقویت هضم می شود علاوه بر از بین برنده نفخ، تسکین درد شکم،باعث بهبود حرکات غذا در لوله گوارش می شود این سبزی خشک شده را می توان در کنار غذاهای گوشتی به صورت خام و خشک شده استفاده کنید.

علاوه بر آن می توان به عنوان دم نوش بر روی غذاهای دیر هضم آن مصرف کرد شوید مقوی هضم ،مقوی معده، طحال و کبد است شوید خشک گیاه دارویی است که برای درمان سوء هاضمه و نفخ در کودکان مفید است اگر حدود 30 گرم دانه شوید را به صورت پودری یا جوشیده شده استفاده کنید باعث دفع باد از روده و کاهش نفخ می شود و با تسهیل باد روده سوء هاضمه نیز بر طرف می شود.

خیلی از افراد برای هضم غذاا از عرق شوید نیز استفاده می کنند سوء هاضمه باعث کم اشتهایی در فرد می شود و با خوردن شوید باعث افزایش صفرا و جلوگیری از تجمع باد در روده، منجر به بهبود اشتها و هضم غذا می شود همچنین تسکین دهنده، ملین کننده و مقوی معده است.

به درمان استفراغ برای کسانی که منجر به استفراغ های شدید هستند و معده نمی تواند حتی آب را در خود نگه دارد بهترین درمان کننده شوید است بهتر است دم کرده شوید را استفاده کنند در غذاهایی که نیاز به سبزی خشک دارند مقدار کمی شوید خشک نیز استفاده کنید تا هضم غذا سریعتر انجام شود.

موارد استفاده از شوید خشک

موارد استفاده از  شوید خشک از شوید خشک در انواع غذاها استفاده می کنند بعضی از آشپزها دوست دارند از از سرگل شوید در غذاهایشان استفاده کنند بعض از آن ها از شوید خشک شده در غذاها استفاده می کنند اضافه کردن کمی شوید خشک در غذاهای گوشتی باعث تسریع در پخت و هضم گوشت در بدن می شود.

از شوید خشک و تازه برای شوید پلو در کنار مرغ و ماهی نیز استفاده می شود برای باقالی پلو با شوید نیز از نوع تازه و خشک آن استفاده می کنند از این سبزی خشک شده در انواع سوپ ها و انواع آش ها نیز استفاده می شود بهترین شوید خشک به صورت پفکی است که برگ های آن را به صورت جداگانه خشک می کنند و در انواع برنج ها برای طعم و عطر بهتر استفاده می کنند.

اگر شوید پلو را به صورت آبکشی تهیه کنید دارای طعم بهتری نسبت به نوع کته خواهد داشت از دم نوش شوید برای درمان درد کلیه و سوزش مثانه استفاده می کنند یک گزینه خوب به صورت تازه خوری برای سبزی خوردن است.

استفاده کردن از این سبزی برای افراد دیابتی به صورت خشک و تازه مفید است باعث چربی سوزی در بدن می شود می توان مانند چایی از دانه و یا خشک شده آن را دم کرده و استفاده کرد و اگر آن را به تنهایی نمی توانید مصرف کنید می تواند از ساقه های شوید در چای به عنوان خاصیت و عطر آن استفاده کنید.

خواص شوید برای درمان بی خوابی

خواص شوید برای درمان بی خوابی شوید گیاهی یک ساله به ارتفاع 30 سانتی متر ات این سبزی دارای ترکیبات شیمییایی 5/2 تا 4 درصد اسانس است که با توجه به منطقه جغرافیایی مقدار آن فرق می کند اسانس این سبزی تسکین دهنده درد است یکی از عوامل بی خوابی نارحتی اعصاب و نا آرامشی و درد در ناحیه ای از بدن می باشد استفاده کردن از شوید باعث تسکین درد و آرام بخش است و برای درد معده بواسیر ، بی خوابی مفید است .

از اسانس آن می توان در دستگاه بخور استفاده کرد و باعث یک خواب راحت و آرامش بخشی شوید همچنین می توان سبزی خشک شده را در انواع غذاهای سنگین استفاده کرد که هضم سریع غذا و احساس راحتی در معده نیز باعث خواب راحت در فرد می شود به طور کلی تخم شوید آرامبخش است و در انواع غذاها و ترشی ها از آن استفاده می کنند .

فلاونوئید ها و ویتامین بی موجود در شوید باعث افزایش هورمون شادی و کاهش استرس و اضطراب و کاهش افسردگی می شود و در نتیجه باعث درمان کم خوابی که از ناحیه اعصاب و استرس باشد می شود کم خوابی علت های مختلف دارد گاهی به خاطر اضطراب ، استرس، ناراحتی و خستگی های روزانه می باشد که با استفاده کردن از دمنوش شوید آن را می توانید درمان کنید.

گاهی وقت ها فرد دچار سرماخوردگی و تنگی نفس سرفه و گرفتگی بینی است که در بی خوابی تاثیر می گذارد استفاده کردن از شوید به صورت خشک و یا تازه و یا دمنوش می تواند به درمان بیماری سرما خوردگی و علائم آن کمک کنید که باعث یک خواب راحت شبانه می شود.

برای درست کردن دمنوش شوید می توانید 2 قاشق عذاخوری شوید خشک را در یک لیوان آب جوش بریزید و به مدت 10 دقیقه بگذارید تا دم بکشد سپس آن را صاف کرده و استفاده کنید این دم نوش را می توان با شوید تازه و تخم شوید نیز تهیه کرد.

سفارش شوید خشک عمده مرغوب

سفارش شوید خشک عمده مرغوب برای سفارش و خرید شوید خشک می توان آن را به صورت بسته بندی شده و فله در انواع گل خشک شوید ، دانه شوید و برگ سبز شوید خریداری کرد خرید این محصول به صورت عمده از شرکت های تولید کننده آن به صورت مستقیم به صرف تر است این محصول را می توانید از طریق سایت های اینترنتی در حال حاضر به صورت بسته بندی شده و عمده خریداری کنید که بدون واسطه و دارای قیمت مناسب است در خشک بارفروشی ها نیز به صورت فراوان یافت می شود خودتان نیز می توانید آن را به صورت تازه خریداری کنیدو آن را خشک کرده و استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *