یکی از سبزیجات خشک و معطری از قدیم الایام در بین ایرانیان بسیار مورد توجه بوده است شنبلیله خشک اعلا می باشد، این سبزی خشک معطر علاوه بر عطر فراوان از خاصیت‌های درمانی فراوان نیز برخوردار می‌باشد که باعث شده امروزه نیز به عموم افراد به مصرف آن روی آورند، همچنین قیمت شنبلیله خشک ارزان و بسیار اقتصادی و بصرفه نیز است، محبوبیت فراوان این سبزی خشک باعث گشته است مراکز تولید بسیاری در این زمینه شروع به فعالیت نمایند و شنبلیله خشک شده عمده را در بسته بندی های مختلف با‌کیفیت بالا و قیمت مناسب در بازارها توزیع نمایند.مرکز تولید شنبلیله خشک شده عمده

بررسی خواص شنبلیله خشک شده

بررسی خواص شنبلیله خشک شده همانگونه که گفتیم از زمان های دور میزان مصرف سبزی شنبلیله به صورت تازه به خشک در کشورمان به دلیل خواص فراوانی که داشته است بسیار مورد توجه بوده است، و از آن در پخت و پز و همچنین تهیه دمنوش ها برای درمان بسیاری از مشکلات و دردهای بدن استفاده می شده است.

این سبزی خوشبو سرشار از خاصیت های فراوانی مانند: کلسیم، پتاسیم، فلاونوئید، مس، سدیم، فسفر، آهن و انواع ویتامین و آنتی اکسیدان می باشد که می‌تواند نیازهای اساسی بدن را تامین نماید و بسیاری از دردها را درمان کند در ادامه با ما همراه باشید که به چند مورد از خواص این محصول بیشتر اشاره خواهیم کرد.

  1. از اولین خواصی که می‌توانیم برای شنبلیله خشک شده به آن اشاره نماییم وجود مقادیر فراوان از ماده‌ای به نام پتاسیم می‌باشد که با مصرف این سبزی میزان فراوانی از آن در بدن دریافت می گردد، این ماده برای افرادی که دارای مشکلات قلبی و جگرفتگی عروق هستند بسیار موثر و تاثیرگذار می باشد در واقع پتاسیم گرفتگی عروق را درمان می کند و جریان خون را در قلب افزایش می دهد که در نتیجه باعث افزایش سلامت قلب می‌شود.
  2. از دومین خاصیت این سبزی معطر داشتن مقادیر فراوانی از آنتی اکسیدان می باشد که برای بدن بسیار ضروری و مهم است، در واقع آنتی اکسیدان در بدن تمام آلودگی ها و رادیکال‌های آزادی که در بافت ها وجود دارد را از بین می‌برد و اد بیماری‌های خطرناک جلوگیری می‌کند و سلامت بدن را تامین می نماید.
  3. سومین ویژگی منحصر به فرد و خاصیت شنبلیله تازه و خشک شده تامین سلامت مغز می باشد در واقع در این سبزی ماده‌ای به نام فسفر وجود دارد که برای سلامت مغز و فعالیت بیشتر آن بسیار مفید است و از ایجاد بیماری آلزایمر در سنین پیری جلوگیری می نماید.
  4. چهارمین شاخصه مهمه این محصول تاثیر آن بر کم کردن کلسترول خون می باشد و فشار خون بالا را درمان میکند در این سبزی خوش عطر ماده فلاونوئید وجود دارد، که باعث می گردد غلظت خون بدن کم شود و چربی آن نیز از بین برود که در نتیجه فشار خون درمان و چربی خون را پایین می آورد.

موارد مصرف شنبلیله خشک شده اعلا

موارد مصرف شنبلیله خشک شده اعلا حال که با خاصیت و فواید سبزی شنبلیله خشک شده علا و باکیفیت آشنا گشتید در ادامه با ما همراه باشید تا به چند مورد از استفاده آن در زندگی روزمره اشاره کنیم و اطلاعات بیشتری از موارد مصرف این محصول به دست آوردید.

از جمله بیشترین موارد استفاده ای که می توان از شنبلیله به آن اشاره کرد، استفاده آن به عنوان ادویه و چاشنی معطر در داخل انواع خورشت،سوپ و آش ها می باشد، در واقع این سبزی خشک در داخل غذاها عطر بسیار عالی و طعم متفاوت ایجاد می کند که در بین عموم افراد بسیار محبوب و پرطرفدار است.

یکی دیگر از موارد مصرفی که، این سبزی معطردارد، خاصیت ضد التهابیآن است و برای پوست هایی که دچار التهاب و ازگرما هستند بسیار مناسب می باشد و افراد با تهیه پماد شنبلیله و قرار دادن آن بر روی سطح پوست می تواند تمام حساسیت های پوستی مانند اگزما، خشک شدگی را درمان نماید.

سفارش شنبلیله خشک شده عمده ارزان

سفارش شنبلیله خشک شده عمده ارزان شنبلیله خشک شده با کیفیت به دلیل خاصیت های فراوان و مواد مغذی بسیاری که دارد از زمان گذشته تا به حال در بین ایرانیان بسیار شهرت فراوان داشته است و حتی پزشکان طب سنتی نیز استفاده از آن را برای ذرمانو پیشگیری بسیاری از بسماری ها در بدن به تمامی افراد توصیه می کنند.

امروز افراد با آگاهی فراوانی که از این سبزی خشک دارند میزان مصرف آن را بیشتر کرده اند و در تهیه انواع غذا و دمنوش ها از این سبزی خشک معطر استفاده می کنند تا از خواص آن بهره مند گردند. به همین دلیل نیز میزان فروش آن در بازارها بسیار زیاد شده است.

مراکز تولیدی این محصول نیز با گرفتن سفارش شنبلیله خشک در مقدار عمده آنها را با بهترین کیفیت در بسته بندی های مختلف قرار می دهند و با بهترین قیمت در دسترس خریداران خود قرار می‌دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *