امروزه سبزیجات خشک به طور گسترده ای به عنوان جزء اصلی آشپزخانه در انواع غذاها، نوشیدنیها، دسرها، شیرینیها و سالادها استفاده می شود.

سبزی های خشک و بهاره اخیر قیمت بالایی در بازار ندارند زیرا ایران یکی از کشورهای با عرضه فراوان سبزیجات است.

از آنجایی که نرخ رشد سبزیجات در مناطق و فصول گرم زیاد است، کشاورزان به دلیل ماندگاری بیشتر سبزیجات خشک نسبت به سبزی‌های تازه، مجبور به خشک کردن سبزیها به با اصول استاندارد هستند از طرف دیگر، اگر سبزی ها به درستی و به شکل مناسب خشک شوند، سه یا چهار سال ماندگاری دارند، سبزیجات خشک هر چقدر تازه باشند، بوی بهتری دارند.

تمام سبزیها برای رشد به شرایط خاصی نیاز دارد از جمله محدوده دمایی خاص، خاک مناسب، آبیاری در فواصل منظم و غیره بنابراین برخی از سبزیجات در برخی مناطق و فصول بهتر رشد می کنند.

پس از خشک شدن در کارخانه ها و کارگاه های سبزی خشک، سبزیجات به قطعات پودری در اندازه های مختلف در اندازه های بزرگ تبدیل تبدیل به اندازه های کوچ می شوند سپس در وزنهای مختلف بسته بندی می شوند و به بازار منتقل می شوند هر چه میوه ها و برگهای خشک بزرگتر باشند، مدت زمان بیشتری نگهداری می شوند.

قیمت سبزیجات خشک از جمله سبزی  قورمه خشک به عوامل مختلفی بستگی دارد هر چه سبزی خشک تر و تازه تر باشد، چوب، خاک و برگ های زرد کمتر، کیفیت بهتر، قیمت بالاتر، بهتر است.

انواع مختلف بسته بندی نیز بر قیمت سبزیجات خشک تأثیر می گذارد به طور مثال هر چه بسته بندی شکیل تر باشد باشد قیمن نیز بیشتر است.

مردم به ویژه عمده فروشان باید در انتخاب و خرید سبزی خشک دقت کنند و محصولات خود را از بازارها و فروشگاه های معتبر خریداری  می کنند.

سبزیجات عبارتند از: تره فرنگی، جعفری، گشنیز، شنبلیله، اسفناج، نعناع، ​​پونا و غیره که پس از خشک شدن آب خود را از دست می دهند و همچنین حجم و وزن خود آن از بین می رود و حمل و نقل و نگهداری را آسان تر می کنند.

محیط نگهداری سبزیجات باید کاملا خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید باشد تا بتواند تا مدت زمان زیادی کیفیت خود را حفظ کند.

سبزیجات سرشار از انواع ویتامین ها هستند و مصرف منظم سبزیجات باعث سلامتی و مقاومت بدن در برابر بسیاری از بیماری ها می شود به عنوان مثال: پنیه نوعی سبزی است که دستگاه گوارش و دستگاه تنفس را تقویت می کند همچنین به هضم غذا کمک می کند.

سبزی پونه خشک یکی از سبزیجات پرطرفدار است که برایدرمان بسیاری از بیماریهااز آن استفاده می کنند.

نعناع یکی از محبوب ترین سبزیهای خشک می باشد که فواید بسیاریدارد و افرادی که دل درد می کنند سالیان سال است که از آن برای کاهش درد خود کمک می گیرند.

افرادی که به دنبال راهی برای لاغری هستند می توانند این سبزی خشک را امتحان کنند و آن را همراه با ماست میل کنند چرا که این سبزی دارای طبع گرم است و سردی ماست را از بین می برد.

تولید سبزیجات خشک بسیار ساده می باشد و نیاز به زمان زیادی ندارند. فقط باید مطمئن شویم که محصولی که خریداری می کنیم سالم، تمیز و عاری از هرگونه ناخالصی، چوب یا برگ های زرد باشد.

کشاورزان تمام کارخانه های فعال در این زمینه  وقتی سبزیجات تازه به وفور وجود داشته باشد از این فرصت استفاده می کنند و آنها را به مقدار زیاد تولید و خشک می کنند.

در فصل سرد نمی توان نیاز به سبزیجات خشک را برطرف کرد به همین دلیل افراد بریا این فصل هم سبزیجات را خشک و ذخیره می کنند و به همین دلیل سبزی خشک در تمام فصول موجود است و مردم می توانند از خواص آن استفاده کنند.

سبزیجات خشک ماندگاری زیادی دارند و اگر به صورت استاندارد خشک شوند و در جای خنک و دور از نور خورشید، رطوبت و سایر عوامل فاسد شدنی نگهداری شوند که می تواند سه یا چهار سال دوام بیاورد.

سبزیجات خشکی که توسط کارخانجات سبزی خشک کن و با تجهیزات مدرن تولید می شوند بسیار با کیفیت هستند زیرا ابتدا به صورت مرحله ای شسته می شوند تا تمامی گل و لای و ناخالصی های موجود در آنها از بین برود و در مرحله بعد دستگاه گرم می شود تا خشک شود سپس چوب نباتی چوچاق را با سربرگهای کاربردی یا صنعتی جدا و نگهداری می کنند.

سبزی در مراکز فروش با کیفیت ها و قیمت های متفاوت موجود است که هرکس با توجه به بودجه خود می تواند اقدام به خرید آن کنند.

برخی از افراد سبزیجات خشک را به عنوان یک محصول خوب برای راه اندازی کسب و کار خانگی انتخاب می کنند زیرا نیاز به سرمایه اولیه زیادی ندارد و همچنین اعضای خانواده می توانند با هم روی آن کار کنند.

حمل و نقل سبزیجات خشک علاوه بر ماندگاری طولانی مدت آسان است.

تمامی سبزیجات خشک به عنوان ماده اولیه در بسیاری از صنایع استفاده می شود.

در صنایع غذایی و دارویی، بسیاری از موارد استفاده از سبزیجات خشک می شود.

در عطاری ها و داروخانه های گیاهی، تقریباً همه بیماری ها سبزیجات خشک را تجویز می کنند حتی امروزه نیز تمایل به استفاده از داروهای گیاهی افزایش یافته است.

این گیاهان دارویی هیچ گونه عوارض جانبی بر روی ترکیبات شیمیایی ندارند و عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای شیمیایی دارند.

مجموعه ما با بهترین محصولات سبزی خشک به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به مشتریان می باشد. مشتریان گرامی می توانند در هر ساعت از شبانه روز برای مشاوره و خرید انواع سبزی خشک با ما تماس بگیرند و یا سفارش خود را در سایت ما ثبت نمایند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *