فروش مرزه خشک کیلویی در وهله اول توسط مراکز تولیدی این محصول انجام انجام می شود، مراکز سفارش مرزه کیلویی در ابتدا این محصول را از کشاورزان خریداری می کنند.مراکز فوق پس از خرید محصول تولید مرزه خشک را انجام می دهند، و سپس به کمک بازاریابان فعال خود بازار مصرف را شناسایی می کنند، و عرضه بهترین مرزه کیلویی را با قیمتی مناسب انجام می دهند.

عرضه مرزه خشک کیلویی

خواص مرزه خشک برای معده

خواص مرزه خشک برای معده فرآیند فرآوری مرزه تازه و تبدیل آن به مرزه خشک توسط مراکز و کارگاه های سبزی خشک کنی انجام می شود که امروزه تعداد این کارگاه ها به دلیل استفاده فراوان از مرزه خشک رو به افزایش گذاشته است.از جمله مزایای انجیر خشک بهبود عمل گوارش و معده در نتیجه کاهش وزن در بدن می باشد. و این امر به دلیل وجود املاح و ویتامین هاو فیبر سرشار است که در مرزه خشک با کیفیت وجود دارد.

از جمله این املاح تاثیر گذار در کاهش وزن به شرح زیر است:وجود فیبرهای فراوان در مرزه موجب شده است که وقتی پس از مصرف مرزه خشک فیبرهایی مذکور وارد بدن می شود از جذب قندهای اضافی و مضر به خون جلوگیری می شود.به دلیل وجود فیبر قندهای مذکور دفع می گردند، به همین دلیل این محصول، در کنترل قند خود تاثیر گذار است.

  • قند موجود در مرزه خشک از جمله قند های طبیعی می باشد. در عین حال میزان قند موجود در این محصول بسیار پایین است به همین دلیل استفاده از آن به جای شیرین کننده های مصنوعی بسیار در تنظیم قند خون موثر عمل می کند.این سبزی سرشار از آنتی اکسیدان های فراوان می باشد به همین دلیل موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به دنبال آن از بروز بسیاری از بیماری ها از جمله افزایش قند خون و افزایش وزن جلوگیری می کند.
  • مرزه خشک در تنظیم عملکرد گوارش بدن تاثیر گذار است به همین دلیل موجب می شود که املاح مورد نیاز برای سلامت بدن به خوبی جذب خون شود.و به دنبال آن نیز عملکرد بسیاری از اندام ها از جمله معده بهبود یافته و موجب تنظیم قند خون می شود و کاهش سایز می شود.

مشخصات بهترین مرزه خشک

مشخصات بهترین مرزه خشک مرزه خشک از جمله سبزی جاتی می باشد که به صورت فصلی کاشته می شودو عوامل مختلفی بر کیفیت این سبزی خشک شده تاثیر گذار است و از جمله این عوامل به شرح زیر است:در وهله اول نوع سبزی که برای خشک نمودن مورد استفاده قرار می گیرد از عوامل تعیین کننده کیفیت به شمار می آید.

  • به طبع در صورتی که سبزی تازه دارای بافتی سالم باشد از کیفیت بالایی نیز برخوردار خواهد بود.نحوه فرآوری مرزه و جدا نمودن ساقه از برگ در کیفیت محصول نهایی تاثیر مستقیمی دارد به این صورت که محیطی که در آن ساقه از برگ جدا می شود.و هم چنین نوع روش به کار رفته برای برداشت محصول بر کیفیت این سبزی تاثیر گذار می باشد.
  • در صورتی که از روش های مکانیزه برای برداشت محصول و فرآوری استفاده شود محصول نهایی بسیار با کیفیت خواهد بود زیرا در این روش موجب می شود که برگ سبزی دچار سیاهی و زردی نشود.و در نتیجه سبزی در مدت زمان کوتاهی برداشت شده و فرآوری می شود، بدهد و در نتیجه سبزی مرزه تولید شده بسیار مرغوب و خوش طعم تر خواهد بود.
  • البته نحوه انبار نمودن این محصول و بسته بندی و حمل و نقل نیز در مرغوبیت سبزی تاثیر گذار است، باید این محصول به دور از نور خورشید و هم چنین در جای سرد و خنک نگهداری شود.در زمان خرید ابتدا باید به شکل ظاهری مرزه خشک توجه نمود این محصول باید دارای رنگی روشن باشد و بیش از حد چروک و سیاه نشده باشد.
  • در صورتی که مرزه دارای رنگی روشن نباشد نشان دهنده عدم کیفیت و مرغوبیت مرزه می باشد. مرزه هم چنین می بایست عاری از هر گونه گرد غبار باشد و هیچ گونه عوامل خارجی به آن نچسبیده باشد.زیرا در صورت وجود این عوامل نشان دهنده این است که در محیطی بهداشتی خشک نشده است. این محصول باید دارای رایحه ای معطر باشد.
  • و در صورتی که عطر نداشته باشد نشان دهنده این موضوع است که مرزه در زمان مناسب خود چیده نشده است .این خشکبار تولید شده باید عاری ازهرگونه لک و زدگی باشد زیرا وجود لک نشان دهنده کیفیت بسیار پایین این سبزی در زمان چیدن شدن و خشک نمودن است.

مصرف مرزه خشک برای درمان یبوست

مصرف مرزه خشک برای درمان یبوست مرزه خشک سرشار از فیبر می باشد و وجود فیبر فراوان در این محصول موجب رفع یبوست می شود، در ابتدا باید به این موضوع توجه شود که فیبر تنها در میوه‌ها، سبزیجات و غلات یافت می‌شود.در بافت این سبزی فیبر بسیار بالایی وجود دارد به همین دلیل استفاده از آن از بروز بیماری های قلبی و عروقی و هم چنین یبوست و چاقی جلوگیری به عمل می آورد.

رژیم‌های غذایی که فیبر بالایی دارند خطر ابتلا به برخی بیماری‌ها مانند برخی انواع سرطان، دیورتیکلوز، بیماری‌های قلبی، سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر، سنگ کلیه و یبوست را کاهش می‌دهد، البته مصرف فیبر می بایست به تدریج انجام شود و به آرامی وارد رژیم غذایی افراد شود تا از خواص آن بتوان بهره مند شد.

برخی مطالعات نشان داده‌ است که افرادی که یبوست دارند و به کمک رژیم غذایی با فیبر بالا برخی از این علائم را کاهش دهند. در افرادی که از بیماری‌های دستگاه گوارش رنج می‌برند نیز فیبر باعث کاهش علائم بیماری می‌شود و از عفونت های گوارشی و هم چنین دردناک نیز جلوگیری به عمل می آورد.

میزان بسیار بالای باکتری البته در کار باکتری ها اختلال ایجاد می کند و موجب رشد باکتری های مضر می شود و در نتیجه موجب ایجاد بیماری های گوارشی مانند اسهال و دل درد می شود.طبیعت مرزه سرد است و موجب می شود که رطوبت پوست به راحتی خارج شود و این امر در زمان گزش حشرات امری بسیار حیاتی است زیرا موجب می شود که محل نیش زودتر خوب شود و از میزان سوزش نیز می کاهد.

مرکز خرید مرزه خشک کیلویی

مرکز خرید مرزه خشک کیلویی مرکز خرید مرزه خشک کیلویی هم چنین شامل فروشگاه های زنجیره ای عرضه کننده محصولات غذایی و خشکبار بسته بندی می باشند، که در قفسه ای مخصوص انواع خشکبار را از جمله مرزه خشک را به فروش می رسانند.

وب سایت های اینترنتی فعال در زمینه فروش این محصول را به صورت غیر حضوری و آنلاین ثبت سفارش می کنند، و سپس ارسال کالا و خدمات را از طریق باربری های خود انجام می دهند.

3 دیدگاه

  • سلام خدمت مجموعه سبزه بهار. این مرزه ها کوهی هستن یا باغچه ای هستن؟ تشکر ازتون

    • سلام جناب صنعتی عزیز
      برای کسب اطلاعات بیشتر فرم مشاوره داخل سایت رو پر کنید تا مشاورین ما با شما تماس بگیرند

    • سلام حامد عزیز
      لطفا فرم موجود در سایت را کامل نمایید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و راهنمایی های مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *