عده‌ای به عنوان تامین کننده در بازار داخلی اقدام به عرضه تره کوهی خشک شده و در بازار خارجی نیز به همین صورت آن را عرضه می نمایند. افرادی که در داخل و خارج از کشور قصد تهیه این شکل از تره کوهی را از نوع صادراتی را دارند می توانند به طور مستقیم به صادرکنندگان آن مراجعه نمایند و آن را با قیمت و کیفیت تضمین شده خریداری کنند.

صادرات مستقیم تره کوهی خشک شده

خواص تره کوهی خشک شده

خواص تره کوهی خشک شده

تره کوهی یک گیاه خوراکی پرطرفدار است که از آن به عنوان سبزی تازه بر سر سفره غذا یا برای طبخ غذاهای گوناگون استفاده می نمایند. از آنجایی که تره کوهی خواص فراوانی دارد و در کشور ما هم به طور وسیع گسترده در دامنه کوه ها یافت می شود.

تره کوهی خشک به عنوان یک چاشنی یا ادویه برای طبخ انواع غذاها مورد استفاده قرار می دهند که دلیل این استفاده فراوان طعم و خواص بی نظیر آن است. برای کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر از خواص تره خشک شده به اختصار به شرح آن می پردازیم:

  • طعم تندی دارد و طعم این نزدیک به طعم سیر و پیاز دارد.
  • به دلیل معطر بودن به فراوانی از آن برای طعم دار کردن گوشت هایی مانند میگو، ماهی و طعم دار کردن انواع ترشی ها مانند ترشی کلم و ترشی بادمجان و… استفاده می کنند.
  • تره خشک شده کوهی طبع گرمی دارد و افرادی که سرد مزاج هستند و بدن آنها در اثر افت فشار به اصطلاح یخ می کند، برای رفع این علائم به طور مرتب می‌توانند از آن استفاده نمایند.
  • به دلیل ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های قوی که دارد از آن برای حفاظت از پوست، تقویت سیستم ایمنی و… استفاده می نمایند.
  • از پودر تره خشک به عنوان یک کاهنده التهاب برای درمان تورم و قرمزی پوست نیز به کار گرفته می شود.
  • کاملاً ارگانیک است و هیچگونه مواد مضری در آن نمی توان یافت.
  • خاصیت ضدعفونی کننده دارد و از آن برای درمان عفونت های گوارشی و… نیز به صورت دمنوش استفاده می گردد.

شناخت تره کوهی خشک شده اعلا

شناخت تره کوهی خشک شده اعلا

از سبزی های معطر درجه یک، سبزی خشک تولید می‌کنند که یکی از این سبزی های خشک شده، تره خشک اعلا، است که از آن برای طعم دادن و چاشنی کردن در غذاهای مختلف به صورت پودر شده و یا خشک شده با همان شکل ظاهری اولیه استفاده می گردد.

بسیاری از افراد هنگامی که به عطاری ها یا فروشگاههای ارزش چاشنی می روند، تره خشک بسته بندی شده را مشاهده می‌کنند اما چون شناختی درباره آن ندارند گزینه انتخابی آنها به عنوان یک چاشنی مناسب در آشپزخانه شان نمی باشد.

پیشنهاد می‌شود برای شناخت تره کوهی خشک شده به موارد اشاره شده در زیر توجه نمایید:

  • با روشهای بهداشتی و اصول آن را خشک کرده‌اند.
  • تره خشک شده کاملا سبز رنگ است و هیچ گونه ناخالصی یا تره خشک شده نامرغوب به رنگ سیاه یا قهوه ای در آن دیده نمی شود.
  • بسیار معطر است.
  • در بسته بندی های کاملاً استاندارد با وزن های متنوع همراه با اطلاعات کامل است، طوری که افراد بتوانند قیمت تره خشک ثبت شده روی آن را مشاهده کنند و سپس متناسب با نیاز به خود وزن مشخص با قیمت مناسب خریداری نمایند.

قیمت تره کوهی خشک شده بسته بندی

قیمت تره کوهی خشک شده بسته بندی
تره کوهی توسط عده‌ای نیروی کار استخدام شده از سوی تولید کننده از دامنه های کوه جمع آوری می کنند، پاکسازی و شستشو می‌دهند و در آخر آن را به روش خانگی یا به کمک دستگاه های خشک کن، خشک می نمایند و به صورت بسته بندی شده با وزن قیمت مشخص در بازار فروش انواع چاشنی، ادویه و سبزی خشک به فروش می رسانند.

افرادی که قصد تهیه تره کوهی خشک شده را دارند می‌توانند به فروشگاه‌های عرضه انواع ادویه و چاشنی، عطاری ها و تولید کنندگان اصلی مراجعه نمایند و متناسب با نیاز خود از بین بسته بندی های مختلف با قیمت‌های متفاوت، یک یا چند عدد از آن را انتخاب کنند و خریداری نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *