مرزه خشک شده عمده تمام ارگانیک، دست چینی از مرزه‌ های طبیعی دل کوه‌های سر به فلک کشیده لرستان و پهنه ی حاصلخیز مزارع دشت‌های خوزستان است. تولیدکنندگان مرزه خشک‌ شده، با استفاده از مجرب ترین کارشناسان حوزه صنایع غذایی و گیاه شناسان به نام و مطرحِ کشور، مرغوب‌ترین مرزه سبز موجود در کشور را گلچین کرده و در کارخانه‌هایی با جدیدترین فناوری و مجهزترین ماشین‌ آلات تمام‌ اتوماتیک با رعایت کلیه اصول بهداشتی و ملاحظات ابلاغی موسسه ملی استاندارد، مرزه خشک را تهیه و عرضه می‌نمایند. عطر و طعم عالی این محصول به دلیل بسته‌ بندی استاندارد، شرایط کیفی اولیه مرزه را حفظ می نماید.

تولید کنندگان مرزه خشک شده عمده

مراحل تولید مرزه خشک شده

مراحل تولید مرزه خشک شده مرزه خشک از دیرباز جایگاهِ ویژه‌ ای در فرهنگ ایران و ایرانی دارد. کاربرد آن تنها مختص به چاشنی برای پخت انواع غذاهای خوشمزه مانند: کوفته، کتلت، آش و انواع دیگر خوراکی‌ های نیست، بلکه، در طب و به‌ ویژه طب سنتی بسیار شناخته‌شده و پرمصرف است؛ سالیان بسیار دور حتی پیش از زمان بوعلی سینا استفاده از مرزه خشک مرسوم بوده و نسل به نسل و سینه‌به‌سینه آمده تا به ما رسیده.

باگذشت زمان و افزایش تقاضا از یک‌سو و از سوی دیگر غالب شدن زندگی ماشینی در میان ما خانواده‌های ایرانی، تا حدودی از دسترسی به سبزی‌های خشک خانگی محروم شده‌ایم، اما، بازهم جای شکر و امید دارد که صنعتگران و تولیدکنندگان اصیل کشورمان، این میدان نبرد برای دفاع از سلامتی را، خالی نکرده و به روش‌ های صنعتی در کارخانه‌ های کوچک یا بزرگ، بهترین انواع مرزه ی خشک را تولید و روانه ی بازار می نمایند.

مراحل تولید مرزه خشک در این صنف شریف و زحمت‌کش به‌صورت عمومی و صرف‌ نظر از احجام مخازن و ظرفیت اسمی و عملی تولیدی‌ها شامل موارد زیر است:

  1. مرزه تازه را از میادین تره‌بار و یا مزارع تهیه‌ کرده و در کارخانه بر روی سطحی پهن نموده و گل‌ و لای خشک‌ شده و دیگر نا خالصی‌ها مانند علف‌ های هرز‌‌، مرزه‌ های زرد و پلاسیده وبی کیفیت را جدا می‌ نمایند.
  2. مرزه‌های پاک‌شده را در حوضچه‌ های نسبتاً بزرگ آب ریخته و ضمن شستشو با آب خالی، محلول‌ های ضدعفونی مخصوص را اضافه و آب‌ کشی می‌نمایند.
  3. مرزه‌های شسته شده بر روی نقاله‌ های آبگیری قرار داده‌ شده تا آب ناشی از شستشوی آن‌ ها به‌ طور کامل خارج شود.
  4. در ادامه مرزه‌ها برای ورود به خشک‌ کن‌ های صنعتی برده شده و در این مرحله و به‌ مرور زمان بافت گیاه آب خود را ازدست‌ داده و خشک می‌ گردد. در خشک‌ کن‌ها هرچه مدت‌ زمان دوره خشک‌ کردن بیشتر باشد (حرارت کم و زمان زیاد) محصول نهایی رنگ، عطر و کیفیت بالاتری خواهد داشت.
  5. مرزه‌ های خشک‌ شده با ساقه هستند، برای جدا سازی ساقه، آن‌ ها در الک‌ های ویژه‌ ی صنعتی می‌ریزند تا ساقه‌ ها از برگ‌ها جدا گردند.
  6. برگ مرزه‌ های خشک‌ شده در مخازن عمودی شکلی ریخته، و با توزین دقیق دربسته‌ های مناسب بسته‌ بندی می‌ نمایند.

مصرف مرزه خشک برای درمان فشارخون بالا

مصرف مرزه خشک برای درمان فشارخون بالا

زندگی های شهرنشینی، استرس های بی شما ر، اضطراب و نگرانی های روز مره ای را وارد زندگی انسان ها نموده؛ و در کنار آن عدم تحرک و بعضا استفاده از غذا های فست فوتی از جمله عوامل زمینه ساز برای ابتلاء به فشار خون بالا در زمان نسل جدید می باشد.

جلوگیری از موارد یاد شده، به طور معمول، خارج از عهده ی افراد بوده، اما طبق اصلی مهم وحیاتی، بهترین گزینه برای سلامت و تندرستی، پیشگیری است؛ و یکی از ارکان قابل توجه و بسیار تعیین کننده ی آن توجه به مصرف مواد غذایی سالم و مقوی بوده و در این بین گنجاندن کمی مرزه ی خشک در برنامه های غذایی می تواند اثرات بسیار مطلوبی را ایجاد نماید.

فشارخون بالا ناشی از عوامل گوناگون، مانند، تغییر در حالت اولیه رگ‌ها و یا سایر عوامل خونی است و همچنین، به هم خوردن غلظت و اسیدیته خون، در این میان نیز بر فشار خون تأثیر نامطلوب دارد.

طبق تحقیقات صورت گرفته، استفاده از مرزه خشک ،به علت مقادیر قابل‌ توجهی از پتاسیم و منیزیم، باعث می‌شود تا تعادل اسیدی و بازی در خون ایجاد و میزان املاح و الکترون‌ها و به ویژه نسبت آب( حد ِنرمال) تنظیم شود و درنهایت فشار خون بالا درمان گردد.

لازم به توضیح اینکه مقادیر متنابهی از فیبر که به واسطه ی خوردن مرزه ی خشک در سیستم گوارش قرار می گیرد، از جذب چربی های زائد و غیر ضروری که همراه سایر خوراکی های دیگر در محتویات معده و روده ها قرار گرفته‌اند خودداری نموده و از این طریق ضمن کمک به پیشگیری از چاقی ( یکی از عوامل تسهیل کننده ی ابتلا به فشار خون است) و همچنین کاهش وزن به صورت غیر مستقیم در تنظیم فشار خون در انسان ها موثر است.

خواص مرزه خشک شده برای درمان یبوست

خواص مرزه خشک شده برای درمان یبوست یبوست معمولاً هنگامی‌ که میزان آبِ موجود در مواد خروجی از روده‌ های بزرگ، کم باشد، پدیدار می‌گردد، به‌ منظور ِایجادِ رطوبت کافی در این مواد، توصیه‌ شده که در خلال مصرفِ مواد خوراکی، در طول روز، حتماً در وعده‌های غذایی توجه داشته باشید تا مقدار زیادی فیبر دریافت نمایید.

بالأخص برای افرادی که دارای مزاج قابض هستند توصیه‌ شده که از سبزی‌ ها و میوه‌ها، زیاد استفاده کنند؛ زبره خشک علاوه بر داشتنِ انواع ویتامین و املاح معدنی و دیگر خواص اعجاب‌ انگیز،بخش های زیادی از آن را فیبر تشکیل داده و در صورت مصرف در غذا ها به‌ صورت مستقیم، در هنگام پخت، و یا مصرف آن در کنارِ غذا ، پس از مدت کوتاهی حرکات دودی‌ شکل روده‌ ها را تنظیم و فیبر سرشار آن رطوبت مناسبی برای دفعِ بهتر محتویات روده بزرگ ایجاد می‌نماید.

فروشنده مرزه خشک شده عمده ارزان

فروشنده مرزه خشک شده عمده ارزان این واحد فروش، به عنوان یکی از با سابقه‌ ترین و معروف‌ ترین واحدهای عرضه مرزه خشک عمده در کشور ، سالیان زیادی است که در این صنف فعال بوده و به لطف خداوند منان و البته بذل‌ِتوجه و اعتماد تجار و بازرگانان عزیز، با کسب رضایت صد درصدی مشتریان، همچنان به دنبال تحقق رسالت خود مبنی بر فروش مرزه خشک با بهترین و مرغوب‌ ترین گرید، با کمترین میزان سودِ ممکن می‌باشند.

به‌ منظور تکریم مشتریان محترم و ایجاد شرایط سهل یرای خرید مرزه خشک، همکاران ما؛ اطلاعات ،مشخصات و قیمت مرزه عمده موجود را علاوه بر کانال‌های ارتباطی ما در بستر فضای مجازی ، درسایت اینترنتی قرار داده‌اند که با مراجعه به سایت مذکور و صرف کم‌ترین زمان و انرژی ،امکان اطلاع از جزئیات محصول و ثبت و پرداخت سفارش‌های شما به‌صورت آنلاین میسر است.

کارشناسان ما در بخش فروش؛ در ساعات اداری آمادگی دارند تا از طریق تماس تلفنی یا بخش گفتگوی آنلاین سایت ،پاسخگوی ابهامات و سؤالات احتمالی بوده و اگر سفارش ویژه‌ای ( نوع بسته‌بندی خاص برای پخش مرزه خشک ،وزن،تبلیغات برند و…) دارید که امکان ثبت آن در سایت وجود نداشته باشد، موضوع ِ اشاره شده، از همین طریق قابل‌ مذاکره و ثبت سفارش هست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *