از دیر باز، استفاده از تره کوهی خشک شده، در غذا، به دلیل عطر و طعم خاصی که به آن می بخشد و نیز به دلیل خواص دارویی فراوانی که دارد، در فرهنگ ایرانی امری بسیار متداول و رایج بوده است. تره کوهی خشک شده یکی از معطر ترین گیاهان کوهی بود که توسط تولیدکنندگان تولید و پس از خشک شدن، بسته بندی شده و با قیمتی مناسب به دست مشتریان می رسد. تولید کننده تره کوهی خشک شده، این محصول را با کیفیتی عالی و به شکل عمده نیز در معرض فروش می گذارد.

تولید کننده تره کوهی خشک شده

خواص تره کوهی خشک شده

خواص تره کوهی خشک شده

تره کوهی، گیاهی است با طبیعتی گرم و خشک که به دلیل عطر و طعم بسیار خوشایندی که دارد نه تنها به شکل خام، بلکه در تهیه بسیاری از خوراکها مورد استفاده قرار میگیرد. ظعم تازه این گیاه، تیز و نسبتا تند بوده ولی خشک شده آن درجه تیزی کمتری دارد. تره خشک طبیعی و ارگانیک، باعث افزایش قدرت یادگیری شده و در درمان و پیشگیری بیماری زوال عقل بسیار موثر است.

از دیگر خواص تره کوهی خشک شده میتوان به تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره نمود. مصرف مداوم این ماده گیاهی چه به صورت خشک و چه به شکل تازه به دلیل داشتن فیبر فراوان، در بهبود و درمان بواسیر و بیماری شقاق کمک فراوانی می کند. مصرف تره کوهی باعث تنظیم فشار خون شده و میزان کلسترول بد خون را کاهش می دهد، از این رو بسیاری از بیماریهای قلبی و همچنین سکته های قلبی با مصرف تره کوهی پیشگیری می شوند.

مهمترین و بارز ترین ویژگی تره کوهی، خاصیت ضد عفونی کننده ی آن می باشد. این گیاه، باعث پاکسازی روده ها و دستگاه گوارش شده و باعث دفع سموم اضافی از بدن می شود. افرادی که به شکل مداوم از این محصول گیاهی استفاده میکنند، قوه بینایی قویی دارند، چراکه تره کوهی سرشار از ویتامین A می باشد. همچنین بسیاری از بیماریهای مرتبط با چشم اعم از آب مروارید، پیر چشمی و کوررنگی با گنجاندان این گیاه در برنامه غذایی پیشگیری می شود.

مشخصات تره کوهی خشک شده ارگانیک

مشخصات تره کوهی خشک شده ارگانیک

تره خشک ارگانیک و طبیعی، محصولی است با کیفیت اعلا که بسیار معطر و خوشبو بوده و نه تنها در طبخ بسیاری از خوراکهای ایرانی مورد استفاه قرار می گیرد، بلکه موارد کاربرد دارویی، درمانی بسیار زیادی نیز دارد. نوع تازه و باکیفیت این گیاه، بسیار تیز و تند بوده و همچون سیر و پیاز، خاصیت ضدعفونی کننده قویی دارد.

تره خشک نامرغوب و کهنه، بوی تندی نداشته وبو، عطر و طعم آن بسیار سریع از بین می رود. علاوه بر این، نوع ارگانیک این گیاه، به رنگ سبز تیره بوده و به راحتی با فشردن پودر و آسیاب می شود. این محصول، بدون استفاده از هیچ گونه کود و مواد شیمیایی تولید شده و دست بشر در کشت و تولید آن کوچکترین دخالتی ندارد، از این رو این گیاه را به نام ” تره کوهی” می شناسند.

قیمت تره کوهی خشک شده اعلا

قیمت تره کوهی خشک شده اعلا

تره خشک اعلا، در اکثر عطاری ها و فروشگاههای مواد غذایی در بسته بندیهای مختلف وزنی به فروش می رسد. قیمت تره خشک در این مراکز متغیر بوده و بستگی به درجه کیفی و مرغوبیت آن دارد. بالطبع هر قدر این محصول باکیفیت تر باشد، با قیمتی بیشتر به فروش می رسد. این محصول در بسته بندیهای مختلف ۵۰ گرمی و صد گرمی در مراکز خرید وجود دارد. تره خشک شده اعلا، باز کننده اشتها بوده که در تهیه بسیاری از خوراکهای محلی و سنتی همچون: کوکو, خاگینه, سبزی پلویی و آش بکار برده می شود.

در حال حاضر، امکان فروش تره کوهی خشک شده اعلا، به اشکال مختلف عمده و جزئی و به صورت اینترنتی نیز وجود دارد و هموطنان عزیز می توانند بهترین و مرغوبترین این محصول را از سایتهای مختلف فروش گیاهان دارویی، به سهولت با مناسبترین قیمت تهیه و خریداری کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *