مرزه ، گیاهی است که سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی و مغذی است که برای حفظ سلامتی انسان، استفاده می شود. آن را هم به صورت تازه و هم به صورت خشک شده، در انواع غذاها مورد استفاده قرار می دهند. توزیع مرزه خشک فله، توسط همکاران ما در سراسر کشور صورت می گیرد. شما نیز می توانید برای تهیه سبزی مرزه خشک فله به ما مراجعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید و یا به وب سایت ما مراجعه کنید.

پخش سبزی مرزه خشک فله

سبزی مرزه خشک چه ویژگی هایی دارد؟

سبزی مرزه خشک چه ویژگی هایی دارد؟ سبزی مرزه، از خانواده نعناییان بوده و از نظر ویژگی های ظاهری شبیه ترخون می باشد. اما عطر و طعم آنها با هم متفاوت می باشند. این سبزی، ساقه های فراوان و برگ سبز و نیزه مانند دارد که برگ های آن نرم بوده و همراه با کرک می باشد. همچنین دارای غده های تولید بو بوده به گونه ای که از آن در تولید اسانس های طبیعی استفاده می شود. این سبزی دارای گل های سفید و بنفش و به صورت نر و ماده می باشند که به وسیله حشرات و باد گرده افشانی می شوند.

گل دهی این گیاه از تیرماه تا ماه شهریور می باشد و به علت اینکه در سایه نمی تواند رشد خوبی داشته باشد. در برابر نور خورشید به خوبی پرورش می یابد و در خاک خشک و نیز مرطوب قابلیت رشد دارد. از آن در مصارف مختلف می توان استفاده کرد و خواص درمانی و تغذیه ای بالایی دارد. این سبزی یک طعم دهنده عالی محسوب شده و به وفور در صنایع غذایی کاربرد دارد اسانس آن مایعی بی رنگ و زرد بوده که بوی تند شبیه فلفل دارد.

این گیاه، طبع گرم و خشک داشته و در پخت غذاهای ایرانی که طبع سرد دارند بسیار مناسب می باشد. برای خشک کردن آن، قسمت بالایی آن را همراه با برگ های آن جمع آوری کرده و به صورت خوشه ای خشک می کنند و یا اینکه بر روی قاب چوبی در سایه و با دمای پایین تر از ۴۰ درجه پهن کرده و اجازه می دهند خشک شود.

بررسی کیفیت سبزی مرزه خشک فله

بررسی کیفیت سبزی مرزه خشک فله تولید مرزه خشک به دو روش سنتی و صنعتی انجام می شود که در روش سنتی پس از اینکه سبزی را تهیه کردند مقداری را به صورت تازه مصرف می کنند و مابقی آن را برای اینکه در طول سال بتوانند مورد مصرف قرار دهند؛ تمیز کرده و شسته و زیر نور آفتاب، خشک می کنند و در روش صنعتی پس از تهیه این سبزی در حجم بالا، آنها را تمیز کرده و شسته و در دستگاه های فر بزرگ قرار می دهند و با حرارت ملایم خشک می کنند.

پس از این مرحله سبزی خشک مزبور را با دستگاه های مکانیزه در بسته بندی های مناسب قرار می دهند. البته نوع فله آنها با قیمت مناسب تری به دست مصرف کننده می رسد. در نوع سنتی، عطر و طعم این سبزی ها بیشتر می باشد ولی با توجه به طولانی بودن، خیلی از خانم ها ترجیح می دهند از نوع آماده آن استفاده کنند. تولید کنندگان نوع صنعتی با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها و ماشین آلات مجهز می توانند، این محصول را در حجم زیاد تولید کرده و وارد بازار کنند.

در مورد کیفیت این سبزی باید گفت که هر چقدر سبزی مورد استفاده برای تهیه خشک شده آن، با کیفیت تر و تازه تر باشد و از روش بهداشتی بهره گرفته شده باشد و ماده زاید و ناخالصی در آن دیده نشود؛ سبزی خشک شده آن، مرغوب تر بوده و به دنبال آن از قیمت بالاتری نیز برخوردار می باشد.

نحوه خشک کردن سبزی مرزه به روش سنتی

نحوه خشک کردن سبزی مرزه به روش سنتی سبزی مرزه خشک فله، از لحاظ طعم کمی به تلخی می زند از آن در برخی غذاها مثل کوفته مورد استفاده می باشد و استفاده از مقدار زیاد آن، در طعم غذا تاثیر منفی می گذارد و تلخ می کند. بنابراین باید مقدار کمی از آن، در این غذا ریخته شود. تهیه آن کار سختی نبوده و خانم ها می توانند آن را در خانه تهیه نمایند. برای تهیه آن، ابتدا باید برگ ها را جدا کرده و در درون ظرفی قرار داده تا خیس شوند و چندین بار، آب آن را خالی کرده تا مواد زائد و گل و لای و شن از آن خارج شود.

برای بار آخر که آن را در ظرف آب قرار دادید بهتر است از ضد عفونی کننده و یا نمک استفاده کنید و بگذارید کمی بماند و سپس آب آن را خالی کرده و در آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن بچکد. پس از این مرحله آن را روی سینی و یا پارچه پهن کرده و و در معرض هوا قرار دهید تا آب میان بافتی آنها تبخیر و خشک شوند.

برخی از روش سنتی دیگری بهره می گیرند و به صورت شاخه شاخه شسته و ضدعفونی کرده و سپس روی بند رخت، آویزان می کنند و چند روز در معرض آفتاب قرار می دهند و پس از خشک شدن، برگ را از ساقه جدا کرده و و با فشار دست خرد کرده و در شیشه هاژ دربسته نگه داری می کنند تا در صورت نیاز، آن را استفاده کنند. البته برای خشک کردن می توانید از راههای دیگر نیز استفاده کنید. مثلا می توانید از سیستم های سرمایشی و یا فر و مایکروویو بهره بگیرید. اما خشک کردن به روش طبیعی، سلامت آن را تضمین می کند و طعم و مزه متفاوتی به آن خواهد داد.

قیمت سبزی مرزه خشک فله اعلا

قیمت سبزی مرزه خشک فله اعلا در فروشگاه مرکزی، فروش سبزی مرزه فله با کیفیت مطلوب توسط همکاران ما صورت می گیرد. همکاران ما ابتدا با مراجعه مستقیم به تولید کننده، سبزی تازه آن را در حجم بالا و قیمت خیلی مناسب تهیه می کنند و با حذف هزینه ها و واسطه ها و کاهش هزینه های حمل و نقل، آن را به کارخانه آورده و با دستگاه های پیشرفته، خشک می کنند و به مشتریان با قیمت مناسب عرضه می نمایند.

شما نیز می توانید برای خرید مرزه خشک با کیفیت عالی که به روش بهداشتی تولید شده و زیر نظر کنترل کیفیت تایید شده است را با قیمت مناسب از ما تهیه نمایید. برای این منظور به صورت حضوری مراجعه کرده و آن را در حجم عمده سفارش دهید. همچنین می توانید به فروشگاه اینترنتی، مراجعه کرده و با سفارش آنلاین آن، اقدام به خرید آن کنید تا همکاران ما در اسرع وقت برایتان ارسال نمایند و به این ترتیب از مزایای خرید اینترنتی بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *