مرزه کوهی خشک شده یکی از گیاهان دارویی است که خواص آن برای درمان بیماری های زیادی شناخته شده است و در کنار خواصی که دارد یک چاشنی و طعم دهنده خوب نیز برای غذا به شمار می رود. قیمت این محصول با توجه به میزان عرضه و تقاضای این محصول متفاوت بوده و این مرکز مرزه کوهی خشک با به صورت اینترنتی و با قیمت مناسب و منصفانه به فروش می رساند.

قیمت مرزه کوهی خشک شده

مصرف مرزه کوهی خشک برای درمان کم خونی

مصرف مرزه کوهی خشک برای درمان کم خونی طبق مطالبی که در طب سنتی بیان شده است مرزه دارای طبیعتی گرم و خشک بوده و می توان از آن برای تقویت سیستم گردش خون استفاده نمود. این نوع سبزی دارای انواع ویتامین های مفید برای بدن می باشد که استفاده از آن به سلامتی جسم انسان کمک زیادی می کند. یکی از خواص مرزه این است که در درمان کم خونی می تواند مفید باشد. علت این که مرزه را درمانی برای کم خونی می دانند این است که در مرزه مقدار زیادی آهن یافت می شود.

اگر بخواهیم به طور دقیق تر این موضوع را بیان کنیم می توان گفت که در حجمی معادل 28 گرم مرزه تازه به میزان 11 میلی گرم آهن یافت می شود. بنابراین اگر مرزه را خشک نموده و مصرف نمایید مقدار قابل توجهی آهن به بدن خود خواهید رساند. یکی دیگر ویتامین هایی که در مرزه دیده می شود ویتامین های گروه B است. همانطور که می دانید مصرف ویتامین B می تواند به عنوان مکملی در درمان کم خونی موثر بوده و کمک کند.

ویتامین دیگری که در مرزه یافت می شود و فواید بسیاری برای بدن دارد ویتامین C است. این ویتامین به داشتن پوستی شاداب و درخشان و سیستم ایمنی قوی کمک می کند اما خاصیتی که در درمان کم خونی دارد این است که مصرف این ویتامین جذب آهن که اصلی ترین فاکتور درمان کم خونی است را افزایش می دهد. در واقع این ویتامین کمک می کند تا هم آهن موجود در این سبزی و هم آهن موجود در دیگر مواد غذایی مصرفی بهتر و بیشتر جذب شود.

مشخصات بهترین مرزه کوهی خشک شده

مشخصات بهترین مرزه کوهی خشک شده در مورد این که مرزه یک گیاه بسیار سودمند می باشد شکی نیست اما هنگام خرید مرزه باید توجه داشته باشیم که مرزه دارای کیفیت مناسبی باشد تا بتوان آن را به خوبی مورد استفاده قرار داد. یکی از مهم ترین ویژگی های مرزه خشک درجه یک تمیز بودن آن است. به این نکته توجه داشته باشید که مرزه یک گیاه خودرو است و زمانی که از کوه جمع می شود امکان این که علف های غیر خوراکی و یا سنگ و خاک نیز همراه آن جمع شود زیاد است.

بنابراین مرزه پس از این که جمع آوری شد باید کاملا بررسی شده باشد و ضایعات و ناخالصی های آن جدا گردد. نکته دیگر این که این گیاه برگ های ریزی دارد و دارای ساقه نازک اما چوبی می باشد. که پس از خشک شدن مرزه باید این ساقه ها با دقت از میان برگ های خشک شده جدا شوند. بنابراین تمیز بودن مرزه خشک یکی از نشانه های کیفیت و دقت در جمع آوری آن می باشد.

نکته دیگر تازه بودن این محصول است. در واقع مرزه خشک شده باید محصول سال جاری باشد زیرا اگر مرزه مدت زیادی باقی بماند هم خواص دارویی خود را از دست می دهد و هم کیفیت عطر آن کاهش می یابد. همچنین نحوه خشک کردن مرزه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. مرزه باید در مدت زمان کوتاهی در یک مکان بهداشتی خشک شود زیرا در صورتی که مدت زمان خشک شدن مرزه طولانی شود این امکان وجود دارد که محصول دچار پوسیدگی و سیاهی شود و تغییر رنگ آن نشانه عدم کیفیت آن می باشد.

مرزه کوهی خشک چربی سوز

مرزه کوهی خشک چربی سوز یکی از معضلات زندگی ماشینی و مدرن و استفاده از فست فودها اضافه شدن بیش از اندازه وزن و چاقی است و کسانی که به تناسب اندام و سلامتی خود اهمیت می دهند به دنبال راهی برای کاهش وزن و چربی سوزی می باشند. درست است که در کاهش وزن نقش موثر ورزش و رژیم غذایی متعادل را نمی توان نادیده گرفت اما راه های دیگری نیز هستند که در کنار این دو فاکتور اصلی به سریع تر شدن روند کاهش وزن کمک بیشتری می کنند.

یکی از این عوامل مصرف مرزه است که خاصیت چربی سوزی آن توسط یک تیم تحقیقاتی در مرکز تحقیقات بر روی گیاهان دارویی مورد بررسی قرار گرفته است. این تیم تحقیقاتی در استان لرستان تحقیقات خود را به مدت یک سال بر روی جمعی از افرادی که تمایل به کاهش وزن داشته اند انجام دادند که در این بررسی افراد به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه از افراد یک رژیم غذایی مناسب را برای کاهش وزن دنبال نمودند و گروه دیگر در کنار رعایت رژیم غذایی مرزه خشک را نیز مورد استفاده قرار دادند.

در نتیجه این تحقیقات ثابت شد که افرادی که در رژیم غذایی خود از مرزه استفاده می کردند کاهش وزن بیشتری نسبت به گروه مقابل داشتند. از خواص دیگر استفاده از مرزه کاهش چربی خون است که مصرف این گیاه به طور چشمگیری میزان LDL خون که با نام کلسترول مضر خون نیز شناخته می شود، کاهش یابد.

فروشنده مرزه کوهی خشک شده

فروشنده مرزه کوهی خشک شده مرزه کوهی گیاهی است که در دامنه کوه ها می روید و در فصل تابستان می توان آن را جمع آوری نمود. با توجه به کوتاه بودن فصل رویش این گیاه و همچنین عدم دسترسی اکثریت مردم به کوه ها و دامنه هایی که محل رویش این گیاه هستند، این مجموعه مرزه کوهی خشک شده را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به مشتریان خود عرضه می کند. عرضه مرزه کوهی توسط این مرکز به صورت آنلاین و اینترنتی صورت می گیرد و مشتریان می توانند انواع مرزه به از طریق اینترنت سفارش دهند.

سفارش مرزه خشک در این وب سایت با هر حجمی که مد نظر مشتری باشد امکان پذیر بوده خریداران می توانند برای خرید عمده این محصول نیز از طریق وب سایت اقدام نمایند. خرید مرزه کوهی به صورت عمده یکی از روش های کاهش قیمت محصول و خرید مقرون به صرفه می باشد. عمدتا فروشگاه های گیاهان دارویی که خود فروشنده مرزه کوهی خشک می باشند این محصول را به صورت کلی خریداری می کنند تا بتوانند مبلغی را به عنوان جبران هزینه ها و سود، روی قیمت این محصول اضافه نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *