قیمت عمده سبزی جعفری خشک شده به کیفیت این محصول بستگی دارد به طبع در صورتی که این محصول در شرایط استاندارد و اصولی خشک شده باشد از قیمت مناسب و به صرفه ای برخوردار می باشد.

قیمت سبزی خشک ارگانیک از طریق دفاتر و نمایندگی های فعال در زمینه پخش و فروش این محصول قابل استعلام و بررسی می باشد.

قیمت عمده سبزی جعفری خشک شده

فواید سبزی جعفری خشک شده چیست؟

فواید سبزی جعفری خشک شده چیست؟ سبزی جعفری از جمله سبزی هایی می باشد که امروزه به فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد و دلیل این امر فواید این محصول است، از جمله فواید این سبزی به این شرح است:

  • لاغری و تنظیم وزن : جعفری یکی از انواع سبزیجات با کالری پایین است که سوخت و ساز بدن را افزایش داده، آب اضافی بدن را از طریق کلیه ها دفع کرده و با سم زدایی و پاک سازی کبد به لاغری و کاهش وزن کمک می کند.
  • دفع سنگ کلیه : جعفری، غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین هاست که به طور طبیعی باعث پاک سازی کلیه ها می شوند، علاوه بر این جعفری یک آنتی بیوتیک و دیورتیک طبیعی بوده که با افزایش دفع ادرار به درمان سنگ کلیه و عفونت مثانه و دستگاه ادراری کمک می کند. همچنین گفته می شود که ریشه ی جعفری برای درمان سنگ کلیه مفید است.
  • بهبود کبد چرب : جعفری یکی از بهترین سبزیجات برای سم زدایی و پاک سازی کبد است، جعفری به دلیل خاصیت دیورتیک طبیعی که دارد به درمان بیماری های کبد از جمله کبد چرب کمک می کند.
  • درمان کم خونی: مقادیر بالای آهن موجود در جعفری به درمان کم خونی ناشی از فقر آهن یا آنمی کمک می کند، همچنین ویتامین C موجود در آن به جذب بیشتر آهن کمک می کند. گفته می شود، در افرادی که نمی توانند از مکمل های آهن استفاده کنند، جعفری بهترین جایگزین است.
  • کنترل فشار خون : مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و پتاسیم موجود در سبزی جعفری باعث کاهش فشار خون بالا می شود، علاوه بر این جعفری چون یک دیورتیک طبیعی است با دفع آب اضافی بدن فشار خون بالا را کاهش می دهد.
  • درمان ورم بدن: جعفری به دلیل مقادیر بالای پتاسیم که دارد و اینکه یک دیورتیک طبیعی است، با افزایش دفع آب اضافی بدن از طریق کلیه ها به درمان ادم و ورم بدن کمک می کند.
  • سم زدایی بدن: ویتامین ها و فلاونوئید های موجود در جعفری خشک برای پاک سازی و سم زدایی بدن از فلزات سنگین و سموم دیگر مفید است. گفته می شود که اگر هر روز دمنوش ریشه جعفری استفاده کنید به پاک سازی و سم زدایی بدن کمک می کند.
  • درمان دیابت و قند خون: جعفری حاوی فلاونوئیدی به نام میریستین است که می تواند سطح قند خون و مقاومت به انسولین در افراد دیابتی را کاهش دهد. یک تحقیق نشان داده که اگر افراد مبتلا به دیابت به مدت یک ماه جعفری را به رژیم غذایی خود اضافه کنند، قند خون کاهش چشمگیری پیدا می کند. مطالعات نشان داده که مصرف جعفری خطر ابتلا به تری گلیسیرید و کلسترول خون بالا در افراد دیابتی را کاهش می دهد. جعفری در طب سنتی کشور ترکیه برای درمان دیابت استفاده می شود.
  • کمک به سلامت معده و دستگاه گوارش: مقادیر قابل توجه فیبر موجود در جعفری به بهبود هضم غذا کمک کرده، نفخ، سو هاضمه، حالت تهوع و استفراغ را درمان کرده و به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. همچنین جعفری با بهبود هضم غذا به عنوان یک درمان طبیعی برای ریفلاکس اسیدی معده استفاده می شود.
  • درمان اسهال و یبوست: مقادیر قابل توجه فیبر موجود در جعفری با سم زدایی روده ها و افزایش حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند. برگ ها و ریشه ی سبزی جعفری به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی که دارد، از قدیم برای پیشگیری و درمان اسهال استفاده شده است.
  • پیشگیری از سرطان: جعفری تازه و خشک شده حاوی یک فلاونوئید خاص به نام اپی ژنین است که با افزایش مرگ سلول های سرطانی، از پیشرفت سرطان به ویژه سرطان پروستات، کولورکتال و کولون جلوگیری کرده و رشد تومور را متوقف می کند.
  • درمان پوکی استخوان: مقادیر بالای ویتامین C، ویتامین K و کلسیم موجود در جعفری باعث تقویت استخوان ها شده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد. همچنین ویتامین B کمپکس موجود در جعفری به کاهش سطح هموسیستئین که می تواند باعث تضعیف استخوان ها و پوکی استخوان شود، کمک می کند.
  • تقویت سیستم ایمنی بدن: مقادیر بالای ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های موجود در جعفری باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و به درمان سرماخوردگی، آنفلونزا و درمان تب بالا کمک می کند. کلروفیل موجود در جعفری دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است و مطالعات نشان داده که جعفری برای پیشگیری و درمان عفونت های باکتریایی مفید است.

سه ویژگی جعفری خشک شده ارگانیک

سه ویژگی جعفری خشک شده ارگانیک جعفری خشک از جمله سبزی جاتی می باشد که به صورت فصلی کاشته می شودو عوامل مختلفی بر کیفیت این سبزی خشک شده تاثیر گذار است و از جمله این عوامل به شرح زیر است:

  1. در وهله اول نوع سبزی که برای خشک نمودن مورد استفاده قرار می گیرد از عوامل تعیین کننده کیفیت به شمار می آید. به طبع در صورتی که سبزی تازه دارای بافتی سالم باشد از کیفیت بالایی نیز برخوردار خواهد بود.
  2. نحوه فرآوری جعفری تازه و جدا نمودن ساقه از برگ در کیفیت محصول نهایی تاثیر مستقیمی دارد به این صورت که محیطی که در آن ساقه از برگ جدا می شود و هم چنین نوع روش به کار رفته برای برداشت محصول بر کیفیت این حبوبات تاثیر گذار می باشد. در صورتی که از روش های مکانیزه برای برداشت محصول و فرآوری استفاده شود محصول نهایی بسیار با کیفیت خواهد بود زیرا در این روش موجب می شود که برگ سبزی دچار سیاهی و زردی نشود و در نتیجه جعفری در مدت زمان کوتاهی برداشت شده و فرآوری می شود، بدهد و در نتیجه جعفری خشک تولید شده بسیار مرغوب و خوش طعم تر خواهد بود.
  3. البته نحوه انبار نمودن این محصول و بسته بندی و حمل و نقل نیز در مرغوبیت سبزی تاثیر گذار است، باید این محصول به دور از نور خورشید و هم چنین در جای سرد و خنک نگهداری شود.

فروش سبزی جعفری خشک شده صادراتی

فروش سبزی جعفری خشک شده صادراتی فروش سبزی خشک صادراتی جعفری در وهله اول از طریق کارگاه ها و کارخانه های تولیدی این محصول انجام می شود که پس از تولید و فرآوری این سبزی اقدام به بسته بندی و شناسایی بازار های خارجی می کنند.

البته امروزه برگزاری نمایشگاه های سالانه در کشورهای خارجی از دیگر راه های صادرات این سبزی می باشد، به این صورت که از طریق برگزاری این نمایشگاه ها بازارهای مصرف شناسایی می شوند و سپس زمینه صادرات مهیا می شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *