ریحان گیاهی از نعناعیان است که در فارسی به آن شاهِسپَرَم یا شاهسپرغم و یا نازبو نیز می گویند. برگ‌ های آن را خام می‌خورند، و یا از لعاب دانه‌های سیاهش برای نرم کردن دست استفاده می کنند. در دو نوع سبز و بنفش وجود دارد. این سبزی را بیشتر به عنوان سبزی نیز می خورند. ریحان گیاهی یکساله است و معطر که ارتفاع ساقه آن به ۶۰ سانتی متر می رسد. بعضی از مردم آن را خشک می کنند و استفاده می کنند. فروشنده ممتاز ریحان خشک 120 گرمی آن را با بهترین طعم و بوی به مشتری تحویل می دهد.

فروشنده ممتاز ریحان خشک 120 گرمی

مشخصات ریحان خشک باکیفیت

مشخصات ریحان خشک باکیفیت فرق ریحان خشک و ریحان تازه با یکدیگر فقط در برخی از دستورالعمل های آن است ریحان خشک نمی ‌تواند به عنوان یک ادویه چاشنی در غذا استفاده شود فقط نقش طعم دهنده را دارد.

بنابراین اگر دستور خاصی از غذاها را می خواهید باید بدانید که به ریحان تازه نیاز دارید یا برگ خشک ریحان را را باید تهیه کنید. و باید به خاطر داشته باشید که میزان مصرف برگ های تازه ریحان و میزان خشک ریحان با یکدیگر متفاوت است.

برای طعم دادن به برخی غذاها با ریحان خشک باید مقدار نصف، در مقایسه با ریحان تازه استفاده کنید؛ برای مثال دو قاشق چای خوری ریحان تازه معادل با یک قاشق چای خوری ریحان خشک است.

ریحان خشک را وقتی در غذا استفاده می کنید به سرعت طعم غذا را تغییر می دهد به همین دلیل مقدار آن باید کمتر باشد. قبل از آنکه برگ های خشک ریحان را داخل غذا یا ظرف بریزید، مقداری از برگ ‌های خشک شده را با دستان خود خرد کنید؛ سپس آن را استفاده کنید.

اگر سبزی های خشک را مدت زیادی نگهداری کرده اید، ممکن است بوی تند و تیز آن کمتر شود؛ بنابراین می‌تواند نسبت یک دوم، اندکی بیشتر باشد. اگر می خواهید از برگ های ریحان خشک استفاده کنید.

راه دیگری هم برای تشخیص سنجش میزان مناسب آن برای غذا وجود دارد. توجه به رنگ ظاهری یکی از این موارد است. مشخصات ریحان خشک با کیفیت: رنگ آن سبز تیره است، احتمالاً تازه تر است و سریع، طعم دلخواه شما را ایجاد می کند. برگ های ریحان با کمک ادویه ها به غذا طعم می بخشند.

اگر در دستور تهیه غذای شما ریحان تازه یا خشک شده وجود دارد اما آن را در اختیار ندارید؛ می توانید از سایر سبزی های خشک معطر مثل ترخون، آویشن، پونه یا مرزه کوهی استفاده کنید. یا می‌توانید برگ های جعفری تازه و یا جعفری خشک را هم استفاده کنید.

خرید تضمینی ریحان خشک بسته بندی

خرید تضمینی ریحان خشک بسته بندی خرید ریحان خشک کیلویی یکی از خرید های است که اکثرا در سبد خانوار نا ایرانیان وجود دارد و در فروشگاه مختلف می توان آن را پیدا کرد. اما اگر می خواهید تازه و با کیفیت آن را تهیه کنید باید به مراکز فروش عمده سبزی خشک شده مراجعه کنید.فروش ریحانه خشکه با توجه به نیاز خریدار به صورت های مختلف انجام می شود. خرید تضمینی ریحان خشک بسته بندی از این مراکز انجام می شود. ‌‌

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *