مرزه خشک یکی از شناخته شده ترین سبزیجات است که معمولاً به عنوان چاشنی استفاده می شود، عطر و طعم این سبزی خشک بسیار مناسب است و خواص درمانی زیادی دارد. سفارش مرزه خشک کیلویی در بسته بندی های متفاوت و بسته به درخواست مصرف کننده می باشد که شما می توانید جهت خرید آن به وب سایت و فروشگاه اینترنتی ما مراجعه فرمابد و آن را در اسرع وقت تحویل بگیرید و در نهایت از خرید و سفارش خود لذت ببرید.

سفارش مرزه خشک کیلویی

مشخصات بهترین مرزه خشک کیلویی

مشخصات بهترین مرزه خشک کیلویی مرزه سرشار از انواع ویتامین از جمله؛ B، A، C، نیاسین، تیامین و پیریدوکسین است و این گیاه همچنین سرشار از فیبر و مواد معدنی است که برای درمان بسیاری از بیماری ها مفید است، در اینجا به برخی از خواص دارویی و مشخصات این گیاه که باید قبل از خرید مرزه خشک کیلویی بدانید، اشاره کرده ایم:

  • مرزه می تواند میزان کلسترول بد بدن را کاهش داده و میزان کلسترول خوب را افزایش دهد، بنابراین می توان گفت مرزه می تواند سطح کلسترول خون را کنترل کند که کلسترول بالا عامل اصلی انواع بیماری های قلبی عروقی است.
  • مرزه به دلیل داشتن پتاسیم بالا می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد، بنابراین با مصرف این گیاه خطر بروز مشکلات ناشی از فشار خون بالا وجود دارد.
  • ویتامین C موجود در این گیاه باعث افزایش تولید گلبول های سفید می شود، بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و می تواند خطر ابتلا به بیماری های مختلف مانند سرماخوردگی، تب، سرفه و آنفولانزا را کاهش دهد.
  • مرزه سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد تولید شده در بدن را از بین می برد، بنابراین مصرف مرزه خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.
  • فیبر موجود در مرزه به بهبود هضم کمک می کند و برای معده درد بسیار مفید است، این گیاه به دلیل داشتن مقادیر بالای ترکیبات فنلی که خطر ابتلا به زخم معده را کاهش می دهد و خاصیت ضد باکتریایی قوی دارد.
  • این گیاه به دلیل طبع گرمی که دارد برای درمان حالت تهوع و بیماری های گوارشی نیز توصیه می شود و سرشار از پروبیوتیک هایی است که باعث رشد باکتری های مفید در روده می شود و در نتیجه به بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.
  • و خیلی خواص دیگر که در این مجال نمی گنجند.

موارد استفاده از مرزه خشک

موارد استفاده از مرزه خشک یکی از سبزیجات خشک پرخاصیت و چاشنی فوق العاده کاربرد های فراوانی در پخت غذا و شیرینی پزی ها دارد، سبزی خشک مرزه می باشد، این گیاه از تیره نعناعیان بوده که موارد استفاده گسترده ای را به جهت برخورداری از مزایای فوق العاده و املاح معدنی و انواع ویتامین ها در بر خواهد داشت.
از این ادویه خاص در تولید بسیاری از غذاها استفاده شده است و همچنین تاثیرات شگفت انگیزی بر سلامتی افراد، طعم و مزه غذا و … داشته است، از این گیاه به عنوان نوشیدنی، چاشنی و ادویه و همچنین بسیاری موارد دیگر استفاده می شود.

غذاهای ایده آلی که در پخت آن ها از مرزه خشک استفاده می شود، شامل موارد زیر است:

  • یکی از کاربردهای این چاشنی بی نظیر استفاده از آن در تولید انواع کباب است، ترکیب این چاشنی بی نظیر با گوشت چرخ کرده طعم فوق العاده و خاطره انگیزی را برای غذای شما به ارمغان می آورد.
  • ماهی یکی از غذاهایی است که به دلیل بوی نامطبوع آن بسیار مورد قضاوت قرار می گیرد و مصارف محدودتری دارد، بنابراین برای از بین بردن بوی نامطبوع آن، اضافه کردن برخی چاشنی ها و ادویه ها به آن بسیار مهم است و یکی از چاشنی های عالی برای افزایش محبوبیت ماهی های مختلف در بین مردم استفاده از مرزه خشک است.
  • استفاده از این چاشنی بی نظیر باعث افزایش عطر مطبوع و طعم فوق العاده آبگوشت شده و طعمی به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان می آورد، زیرا ترکیب گوشت، لوبیا سفید، نخود، پیاز و سیب زمینی، فلفل و زردچوبه، مرزه خشک مزه منحصر به فردی دارد.
  • لازم به ذکر است که استفاده از این چاشنی بی نظیر در تهیه کوفته بسیار مناسب و ایده آل می باشد،از جمله: کوفته تبریزی
  • و ….

نحوه خشک کردن مرزه

نحوه خشک کردن مرزه برای تولید مرزه خشک، شاخه های مرزه را بچینید و سپس آن ها را در مکانی در معرض هوا و زیر نور مستقیم خورشید آویزان کنید، اما در فر یا در خشک کن سریعتر خشک می شود.
بعد از خشک شدن، برگ های مرزه خشک شده را از شاخه ها بچرخانید و سپس یک ظرف در بسته را انتخاب کنید و دانه های مرزه را درون آن بریزید، این ظرفی که انتخاب کرده ای نباید اجازه ورود هوا به آن را دهد.
به عنوان مثال، می توانید یک ظرف شیشه ای درب دار را انتخاب کنید و سپس در جای خنک و دور از نور و بدون رطوبت و خشک نگهداری کنید، این گیاه در صورت نگهداری درست حدود دوازده ماه یا یک سال ماندگاری خواهد داشت.
البته توجه داشته باشید که قبل از خشک کردن مرزه، شاخه ها را خوب بشویید و با حوله خشک کنید، یا اگر شاخه ها یا برگ های شما بسیار تمیز هستند، می توانید آن ها را به آرامی تکان دهید تا گرد و غبار یا کثیفی آن ها از بین برود، در این مرحله، هر برگ زرد و لکه دار را نیز دور بریزید.

مراکز عرضه مرزه خشک کیلویی مرغوب

مراکز عرضه مرزه خشک کیلویی مرغوب مراکز عرضه و فروش مرزه کیلویی خشک بسیاری در کشورمان وجود دارد که این گیاه را به کیفیت و مرغوبیت های متقاوت و قیمت های مختلف و با روش های حضوری از طریق فروشگا ها و نمایندگی های عرضه موجود در سطح شهر و مرکز استان ها و به روش غیر حضوری از طریق سایت ها و فروشگاه های موجود در اینترنت و صفحه های مجازی به خریداران و مشتریان خود عرضه می کنند.
اما شما می توانید جهت خرید ارزان ترین قیمت مرزه خشک با کیفیتی درجه یک و بسیار عالی به سایت اینترنتی فعال ما در این زمینه مراجعه کرده و این گیاه را در کمترین زمان ممکن سفارش داده و به راحتی و آسانی دم در منزل خود تحویل بگیرید.
اما در صورت بروز مشکل و یا برای کسب اطلاعات و آگاهی های دیگر ازجمله استعلام قیمت ها می توانید با کارشناسان فروش ما مشورت کرده و بهترین این گیاه را در اندازه و سایز دلخواه با کلیک یک دکمه، خریداری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *